Livet i DB

– Sanningen och andra historier om det perfekta livet

Magi och glada överraskningar!

2 kommentarer

Makadam till växthusgrunden

Makadam och dränering på gång till växthusgrunden.

Jag bara älskar att komma hem när jag varit borta under dagen och så har saker blivit gjorda under min frånvaro. Det är som magi. Nu är det ju sällan magi på riktigt och just den här gången var det Hannes som med hjälp av vår fantastiskt snälla och hjälpsamma granne Sören hade varit och köpt makadam till vår växthusgrund. Så istället för en lerig gegga låg nu markduk och makadam i hålet när jag tittade ner. Det tar sig! Det här var jag dock medveten om så även om det är helt magiskt så kom det inte som någon överraskning. Det gjorde däremot att hela åkerbiten som vi ska så gröngödsling på var fräst och klar för sådd. Sören igen. Vi hade så sent som igår hört oss för om han skulle kunna tänka sig att hjälpa oss med det om han fick nån stund över. Det är ju inte direkt latmanstider för en bonde just nu. Och nu idag när jag kom hem var det gjort!! Finaste Sören! Han har så många guldstjärnor i vår bok så att vi nog snart måste köpa en ny för att få plats med alla.

Nyfräst åker

Så här fin är den nyfrästa åkern. Redo för gröngödslings sådd!

För att toppa en redan bra dag så kom vår andra granne över och frågade om vi ville ha deras gräsklipp om dom klippte gräsmattan. Vi har dom bästa grannarna som ni märker 🙂

Vi har pratat fram och tillbaka om att vi på sikt måste skaffa oss en gräsklippare med uppsamlare eftersom att vi försöker täckodla så mycket som möjligt. Men i år prioriterar vi växthuset så då blir det ingen gräsklippare. Därför blev jag så klart himla glad över erbjudandet. Nu har jordgubbarna och några av rabatterna fått sig ett täcke 🙂

 

2 thoughts on “Magi och glada överraskningar!

  1. det låter som bra grannar, men bättre än mina det finns inte är jag rädd! 😉

Kommentera

