Livet i DB

– Sanningen och andra historier om det perfekta livet

Post från Spanien

4 kommentarer

Brev

Igår kom dom äntligen, fröna som vi beställt från Spanien. Två sorters vintertomater och en svartfärgad physalis. Som vi har väntat. Med den som väntar på något gott…

Dom kom i grevens tid kan man nog säga. Vår plan är att plantera en omgång tomater v 10. en v 13 och en sista v 15 för att se vilka skillnader vi får på plantor och skörd. Resten av tomaterna har vi redan sått men nu hann jag peta ner några frön av dessa också. Ska bli spännande att se hur spanjorerna klarar sig här i Norrland.

4 thoughts on “Post från Spanien

  1. så spännande! Har ni tänkt så samma sorter då under tre perioder och se om det blir skillnad? Ett helt litet forskningsprojekt. 🙂

  2. Åh! Jag älskar physalis. Kan du inte göra ett inlägg hur man odlar det. Jag vil också prova det fast jag har typ svarta fingrar.

    • Svarta fingrar kanske är bra för svart physalis!?
      Jag odlar dom som jag odlar tomater typ. Så, plantera om ett par gånger och ut i växthuset alltså. Man ska nog kanske så dom lite tidigare än tomaterna egentligen men jag brukar köra på samtidigt.
      Sen ser man att dom är klara för då ramlar dom av plantan. Lätt som en plätt 🙂

Kommentera

